5 tipů jak vybrat perfektní název pro vaše podnikání

13.01.2021

Vášeň. Energie. Odvaha. To vše je potřeba do začátku podnikání. Chybí vám už jen vymyslet perfektní název? Máme pro vás 5 tipů, jak na to.

1. Hrajte si se slovy a kombinujte

Vyberte dvě nebo tři slova, která vyjadřují vaše výrobky nebo služby, a zkuste je zkombinovat. Mezi příklady patří TripAdvisor, Evernote (z "forever" a "note") a Netflix ("internet" a "flicks"). Z názvu společnosti "SaladGo" je jasné, že provozuje salátový bar, a vše balí s sebou.

2. Čerpejte inspiraci z mytologie a dějin.

Nike je jedna z nejikoničtějších značek a zároveň je v řecké mytologii bohyní vítězství. I další známé společnosti jako Oracle, Hermés a Mars mají jména původem v mytologii. Udělejte si průzkum a zjistěte, jestli existuje mytologická postava, která by mohla reprezentovat vaše podnikání. A nemusíte určitě zůstat jen u řeckých či římských dějin. Zajímavá jsou také stará pohanská nebo keltská božstva.


3. Použijte své jméno nebo přezdívku.

Chcete působit více tradičně? Nebojte se použít své jméno, tak jako to dělali naši předci.

Jméno tvůrce používá mnoho známých značek: Becher, Mattoni, ale i světově známá zmrzlina Ben & Jerry nebo letecká společnost Boeing (pojmenovaný po zakladateli Williamu Boeingovi).

4. Latina je řečí učenců

Latina je možná mrtvý jazyk, ale latinské slovníky jsou skvělým zdrojem pro obchodní názvy, jako Volvo ("točit se") a Acer ("bystrý nebo dravý"). Vyberte si latinské slovo, které reprezentuje váš byznys, jako Regius ("patřící králi")

Máte už vhodný název? Nyní ho podrobíme zatěžkávací zkoušce...

5. Název nesmí být zaměnitelný s názvem konkurence, 

nebo být zaregistrovaný jako slovní ochranná známka. V prvním případě by vám takový název nezapsal Obchodní rejstřík a v druhém případě, by Vás v budoucnosti mohl čekat nepříjemný spor za nepovolené užití ochranné známky.